20100701

Perbahasan Ala Parlimen

,Nak berceloteh pasal bahas . Sebut pasal bahas ni , teringat time aku , Sab & Faiq satu group lawan dengan Lekha , Amalia & Khizreen . Best gilalah , even tu first time kita orang semua masuk bahas , tapi group aku menang . Sebagai pembangkang , aku berterima kasih banyak-banyak pada Zulaikha selaku pihak pencadang kerana telah memberi peluang group aku menang dengan "melakukan sesuatu" itu . Tak elok cakap , kalau-kalau dia terjenguk dekat blog aku ni , naya :) . Hehe , dont worry Lekha , your secret is safe . Aku dah simpan dalam peti besi dekat kepala tengkorak aku ni . Ha-ha . Siapa-siapa hamba Allah yang tahu tentang itu , diam-diam jela ye . 
Apa yang berkait dengan tajuk ialah , minggu lepas time gerak gempur 3 . Cikgu Izwana suruh prepare bahan untuk bahas yang bertajuk , "Wajarkah UPSR dan PMR dimansuhkan?" . Aku pula boleh lupa nak bagi kumpulan dekat classmate aku semua-semua tu . Nasib baik baru hari Isnin , belum hari Selasa . PSK hari Selasa , so still sempat aku buat announcement kat budak-budak kelas aku untuk prepare . Ramailah juga yang tak nak ambil bahagian tapi cikgu cakap , siapa yang tak turut serta akan ditolak markah PPT . Suka hati dialah nak tolak berapa . Aku tak takut cause for sure aku take part , just kesian dekat mereka-mereka yang tak pernah ada pengalaman . This time , aku satu group dengan Sab & Lekha lak . Faiq group dengan Khizreen and Amalia . Hehe , tukar-tukar selera . 
Hari Selasa hari tu , adalah beberapa kumpulan sempat bertanding . Yang lain semua , tunggu next week . Kira baguslah tu , boleh prepare kan kan ? And and sorry bebanyak dekat group Amir , Firdaus and Fakhri cause tak dapat tolong hari tu . Aku dah tak boleh nak fikir idea lain nak bagi , sibuk siapkan aku punya bahan . Sorry tahu ! 
Bila sampai time group aku lawan . Kita orang pilih kumpulan Ainaa Aqila, Aisyah and Shahanim sebagai lawan kita orang . Hehe , saja pilih yang tak ada experience . Nak kasi goyang sikit . Walawei , cakap macam dah pro . Wee~ perah santan sungguh ye aku ni . 
Tapi , bak kata Cikgu Robert and Cikgu Mus . Masa telah mencumburui kita , haha , kita orang sambung lawan next week tapi tukar lawan . Lawan dengan group Nanad , Aisyah Aina and Aida . Saja ambil kawan sendiri nak panaskan lagi keadaan . Tunggu and lihat hasilnya , minta-minta boleh buat and berjalan lancar semuanya . 
Tu saja , 
Nak cerita benda lain dekat post lain pula , 
Selamat Malam .